HTML

Szerda +

Friss topikok

  • Kentaur67: Nem akarom senki örömét elrontani, ezek az írások (bár ugyanolyan jók), de nem Uj Péter írásai. Ne... (2011.02.24. 17:47) Arab forradalmak
  • nabazzmeg: Basszus, cefet jó ez a blog, véletlenül akadtam rá, mikor egy kis szerdá-t akartam olvasni a nol-o... (2011.01.27. 07:35) A troll is ember
  • Sz.Lacc: Multkorjaban akadtam ra erre a blogodra, de mar magam sem tudom hogyan. :-) Ami nekem furi, hogy n... (2011.01.18. 21:56) Bombahír
  • Kentaur67: Örülök, hogy újra saját magad vagy. Csak így tovább, Péter! Spartacus (2011.01.05. 15:31) Snowboardozás papokkal és drogrehabosokkal

Linkblog

Bombahír

2011.01.12. 07:54 :: kamuUP


1.

Egy tálca krémessel a kezemben és egy palack Tokajival  a hónom alatt látogattam meg a papot, de sehol se találtam. Pedig még a gyóntatófülkébe is bekukkantottam. Megcsörgettem a mobilját. Miután kicsöngött, a hangposta kapcsolt be: - Hagyjon üzenetet. Ámen.
- Atyám, merre van? – kiáltottam. Vékony, nyöszörgő hangot hallottam a belső templomkert felől. Kimentem a kiskapun, de senkit sem láttam. Majd újra nyöszörgést hallottam, és megpillantottam egy földből kinyúló kezet. Morbid, félelmetes, bizarr jelenet. Rendesen beparáztam. A pap egy gödörbe esett.
- Hát, maga meg mit keres itt?
- Az ereszt jöttem megigazítani, és ide beszakadtam.
A fagyott földbe ásott vermet vastag, kétcolos deszka fedte. A korhadt fa eltört a pap alatt.
- De mi itt ez a verem?
- Gőzöm sincs fiam, magam se tudtam róla, pedig nem tegnap kerültem ehhez a templomhoz.
- Na jöjjön atyám, kihúzom.
- Nem biztos, hogy jó ötlet fiam, van itt egy kis bibi.
- Milyen bibi atyám? Ha sokáig ott marad a fagyos földben, akkor még egy tüdőgyuszit is beszedhet.
- Attól tartok, hogy egy bombára estem.
- Bombára? Milyen bombára?
- Hát, elég rozsdás, gondolom második világháborúsra.
- Akkor most mi lesz?
- Itt a mobilod?
- Persze, hívtam is magát, de nem vette fel.
- Mert benn maradt a parókián. Hívd kérlek a tűzszerészeket.
- Ööö, mi a számuk?
- Nem tudom fiam, nem igen szoktam bombára esni.
A tudakozót akartam hívni, de minek szöszöljek, inkább a tűzoltókat tárcsáztam. Mondták, hogy legalább egy fél óra, amíg kiérnek, mert egy Tesco-tüzet oltanak. – A tűzszerész is? - kérdeztem.
- Igen, ő is. –„nyugtattak” meg.
Hoztam a papra pokrócokat és főztem egy teát a kis templomi teakonyhában. A tűzszerészek vizestömlőkkel raktak ellensúlyt, nehogy a hirtelen súlyvesztés  hozza működésbe a detonátort, és a papnak araszolva kellett arrébb csúszni. Egy fél órába is beletelelt a művelet, de végül a pap szerencsésen megszabadult.
- Atyám, mi történik, ha véletlenül nem járok erre?
- Azt csak a Jóisten tudja fiam, még jó, hogy erre küldött.
- Akkor most megmentettem az életét?
- Így is mondhatjuk. Hálás is vagyok a gondviselésnek fiam.
- És nekem?
- Ezt szeretnéd hallani, fiam?
- Á, hagyjuk.

2.

A tűzszerészek telefonáltak, hogy hatástalanították a bombát. Még a híradóban is benne volt. Szerencsére a részleteket, a papot és engem kihagytak. A pappal teáztunk, most tényleg megköszönte az életmentő segítségem, csak arra kért, ha nem muszáj, ne meséljek az esetről. Kínos lenne neki a nyája előtt, hogy egy veremben feküdt.
- Reméled megértesz, fiam.
- Persze, kérdezhetek atyám?
- Csak bátran.
- Melyik kollégája gyóntatta meg a haldokló Kádárt?
- Ha tudnám, akkor se mondhatnám el fiam.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szerdaplusz.blog.hu/api/trackback/id/tr412565355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.01.18. 21:56:27

Multkorjaban akadtam ra erre a blogodra, de mar magam sem tudom hogyan. :-)
Ami nekem furi, hogy nincs (vagy legalabb is eddig nem volt) kint a zindex cimlapjan. Vagy nem reklamozod önmagad?
Mindenesetre tetszik ez az UP stilus, csak ezt most magadnak irogatod, meg par eltevedt netezönek, vagy "tömegeknek" szanod? Kivancsi vagyok a valaszodra...
süti beállítások módosítása