HTML

Szerda +

Friss topikok

  • Kentaur67: Nem akarom senki örömét elrontani, ezek az írások (bár ugyanolyan jók), de nem Uj Péter írásai. Ne... (2011.02.24. 17:47) Arab forradalmak
  • nabazzmeg: Basszus, cefet jó ez a blog, véletlenül akadtam rá, mikor egy kis szerdá-t akartam olvasni a nol-o... (2011.01.27. 07:35) A troll is ember
  • Sz.Lacc: Multkorjaban akadtam ra erre a blogodra, de mar magam sem tudom hogyan. :-) Ami nekem furi, hogy n... (2011.01.18. 21:56) Bombahír
  • Kentaur67: Örülök, hogy újra saját magad vagy. Csak így tovább, Péter! Spartacus (2011.01.05. 15:31) Snowboardozás papokkal és drogrehabosokkal

Linkblog

Jemen felé

2011.03.02. 07:15 :: kamuUP

Heszoszra várok Taszáron. Katonai géppel megyünk Jemenbe, a Máltai Szeretetszolgálat segélyét osztani a nélkülöző tüntetőknek. Az atya hívott, hogy mi van Heszosszal, és amikor kiderült, hogy gőzöm sincs, meglehetősen ideges lett.

-Tegnap adtam neki pénzt vonatra meg buszra és a leklére kötöttem, hogy pontos legyen és ne csináljon hülyeséget. - sóhajtott a pap.

- Atyám, még hisz a csodákban? - csúszott ki a számon, de hamar tereltem a témát, nem akartam még jobban felidegesíteni szegényt. Al Ghaoui Hesna, a magyar tévé arab tudósítója is kiszagolta, hogy Jemenbe készülök. Valaki a szerkesztőségben pofázhatott, pedig a lelkükre kötöttem, hogy egy szót sem, civilként megyek. Mindenesetre Hesna felhívott, de hárítottam: - Részemről csak semmi újságírás, legfeljebb zsákokat rakodok és cukrot, lisztet, riszt meg ruhákat osztok. Már ha sikerül elindulnom, mert Heszoszról semmi hír, a kölcsön katonai gép pedig már indulna. Addig is az Androidomon tájékozódok Jemenről. A Munkáspárt honlapján egy egészen tűrhető történelmi áttekintésre bukkantam:

"Az I. világháborút követően az imamátus Jemeni Mutavakkilita Királyság néven önállósult, és mind a kialakuló Szaúd-Arábia, mind a dél-jemeni brit protektorátusok felé területi követelésekkel lépett fel. Végül vereséget szenvedett, és az 1934-es táifi békében rendezték határait. A királyság 1953-ban az ENSZ-ben kezdte követelni a déli területeket, mely törekvését az arab államok is támogatták. 1958–1961 között az Egyesült Arab Államok tagja volt Líbiával és az Egyesült Arab Köztársasággal (Egyiptom és Szíria) együtt." Klikk ide ha Jemen közelmúltja is érdekel, és még azt is megtudhatod, hogy a Szlovák Kommunista Párt továbbra is fegyelmezett marxista-leninista párt marad, de hol a rákban kószafaszálhat Heszosz?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szerdaplusz.blog.hu/api/trackback/id/tr262702450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása